31.8 klo 19.23

Eli tulin tänne 28. päivä ja olin ihan pihalla. Heräsin 6.15 koska mun piti pakata ja meiän piti lähteä 7.30 ajaa bussilla Karlsruheen (lähin iso juna-asema). Mun ryhmän juna lähti vasta klo.10.00 mut jouduin lähtee niin aikasin koska ekojen piti ehtii junaan. Niinpä odoteltiin n.2 tuntia asemalla, missä ei oo mitään tekemistä.

Meit oli 5 samassa junassa mut istuttiin kaikki ihan eri puolilla, mikä oli tosi tyhmää. Mut sit ku oltiin matkustettu joku 3 tuntii ni jouduin vaihtaa junaa ja se oli tosi pelottavaa koska se asema jossa jouduin vaihtaa oli tosi iso ja en aluks meinannu löytää oikeeta raidetta. Ja sit en meinannu saada mun laukkua junaan mut onneks joku mukava mies autto mua (: Löysin perille, mikä on kaikkein tärkeintä.

No mentiin sit samana iltana vielä joidenkin randomnaapureiden häitä juhliin, ei onneks kirkkoon mut silti. Olin ihan sairaan väsynyt enkä tajunnu kenenkään puheesta mitään koska en vaan pystyny kuuntelee, mut onneks löysin sit ihmisen joka puhu englantii ni se helpotti vähän tota iltaa. Lähettiin sieltä häistä joskus vähän ennen 11 ja olin niin väsynyt etten pystyny kävelee suoraan.

Sunnuntaina menin sen mun hostisän (jonka puheesta on muuten tosi vaikee saada mitään selvää) ja sen sukulaisten kanssa sellasille markkinafestareille tohon vieressä olevaan 'isoon kaupunkiin' =D Ja siel oli kans se englantia puhuva nainen ja sit tapasin sen pikkusiskon joka oli tosi mukava ja lupas näyttää mulle paikkoja ja se puhu kans englantia. Ja sen pikkusiskon kaveri on ihan hulluna Suomeen =D se osas jotain sanoi kuten esim. 'Kippis' etc. Ja se ties sen tapahtuman jonka nimi on Kaljakellunta, harvat suomalaisetkaan tietää minkälainen tapahtuma se on. Olin ihan shokissa et miten joku voi tietää niin paljon Suomesta. Tapasin kans toisen vaihtarin Kiinasta, joka on mun luokalla. Ja se oli viel enemmän pihalla kaikesta ku minä.

Sit tultiin takas kotiin syömää illalla ja tapasin mun hostsiskon (sen nuoremman) ja sen poikaystävän. Ja mentiin viel myöhemmin takas sinne markkinajuhlille kattoo ilotulituksii. Ja olin vaihteeks tosi väsyny ku pääsin lopulta nukkumaan.

Tänään olin sit ekaa päivää koulussa. Hostäiti vei mut sinne ja sit mulle näytettiin paikkoja ja sain jotain kirjoi koululta lainaan, mun ei tarvii ostaa ku ehkä 2-4 kirjaa ite.

Sit jouduttiin sen kiinalaisen vaihtarin kaa meiän ensimmäiselle tunnille. Se oli mielenkiintosta. Aine oli etiikka, joka on vähän niinku filosofiaa. Harmittaa etten ehtiny Suomessa lukee yhtään filosofiaa, olis ehkä vähän helpompi ymmärtää.. En tajunnu yhtään mitään, lukuunottamatta tietty sanoja 'ich' 'du' etc. Ja kesken tunnin tuli palohälytys, mielenkiintonen eka päivä.

Ja tota eka vaikutelma mun luokasta oli silleen et 'anteeks minkä ikäsiä nää on?'. En haluu loukkaa niitä tai mitään, ne oli vaan vuoden mua nuorempii mut ne näytti ja vaikutti ainaki 2-3 vuotta mua nuoremmilta. Ne ei meinannu uskoo aluks et oon 16. Mut onneks ne oli ihan kivoi ja jutteli ja sillee. Osas ne vähän englantiiki, enkä jaksa odottaa et mul tulee ekat enkun tunnit (huomenna), koska se taitaa olla ainut aine mistä tajuun mitään.

 

Oli mulla sit matikkaa, jossa oon yleensä hyvä ja osaan ja tykkään siitä mut nyt en tajunnu yhtään mitään, ja sit mulla oli saksaa, mikä on vähän ku kuuntelisit suomalaista äikäntuntia saksaksi (lue:tylsää). Ei mitään tietoo, mistä ne puhu. Paitsi tajusin et piti lukee yks teksti ja tehä siitä jotain argumentteja eli väitteitä niinku kirjeen muodossa (!?). Se tuli siis läksyks. En tiiä tuliko matikasta läksyä koska en tajunnu sitä maikkaa.

Sit kävin ostaa saksalaisen liittymän eli turha soittaa/tekstaa mun suomalaiseen numeroon, koska mulla ei oo toista puhelinta sille suomalaiselle sim-kortille (pitää käydä ostaa uus puhelin). Ja kouluruoka maksaa - aattelin et halusitte tietää.

Ja muuten tää on aika mielenkiintonen kylä, missä asun. Kaikki tuntee toisensa ja kaikki tervehtii toisiaan (okei saksalaiset tervehtii kaikkia). Mun hostperhe tai niiden suku (en oikein tajunnu et kuka omistaa mitä) omistaa lehmän, ankkoja, kanoja, kaneja, lampaita, vuohia ja kaikilla näillä on undulaatteja kotona. Sit mun hostperhe oli hankkinu kissan, se on niin sulonen (: se on vasta 3 kk vanha. Ja sit näiden serkuilla on koiria kaks ja mun hostperheellä on myös kaloja. Sit täs vieres on hevosia, joku talli tai jotain sellasta.

Jos nyt haluun huonoi puolii ettii ni hostperheellä ei oo nettiä (mut voin aina dataa muualla ja se on ehkä hyväks mulle) ja en aina tajuu mitä nää ihmiset täällä tarkottaa. Mut huomaan et päivä päivältä mun on helpompi tajuu esim. hostisän puhetta, et eiköhän tää tästä. Ja mulla on iso huone sekä oma suihku ja vessa - tää auttaa mua selviin.