Okei eli kerron täs nyt sit ihan kaiken mitä on tällä viikolla tapahtunu, silleen päivä kerrallaan =D

19.12 olin kaverin synttäreillä, ei ne ollu ku sellaset pienet, siel oli ehkä 8 ihmistä =D mut oli se ihan kivaa =) Se täytti 22 tai 23, en oo ihan varma, koska kukaan ei kertonu mut se oli mun hostserkun kaa samalla luokalla ni päättelin sit et se on joko 22 tai 23.

Ja sit oltiin kans joulumarkkinoilla Chemnitzissä, koska mun hostisän setä asuu siellä ni se näytti meille sit paikkoi. Se oli kans käyny joskus Suomessa ja kerto siit ihan innoissaan. Sitä on vaan välillä vaikee ymmärtää koska se puhuu niin nopeesti.

20.12 en tehny oikeestaan mitään ..

21.12 oltiin Leipzigissä joulumarkkinoilla mun hostserkun, kiinalaisen vaihtarin ja sen hostsiskon kaa. Siel oli suomalaiset joulumarkkinat (niin siis tääl on jokaisella joulumarkkinoilla vähintään suomalaista hunajaa myynnissä) ja siel oli glögiä =) joka maistuu paremmalle ku saksalaisten Glühwein, joka on niinku glögi mut vahvempaa ja ei oikeesti niin hyvää.

22.12 Olin mun serkun kaverin luona, niil oli joku luokkakokoontuminen, tai siis siel oli 5 niiden luokalta ja leivottiin, kokattiin ja sit lopulta katottiin leffa. Se leffa oli se mikä on nyt teatteris ainaki täällä, eikä oikeesti viel DVD:nä ni se oli aika mielenkiintosta ku ne puhu välillä saksaa ja välil englantii. Se oli joku kauhuleffa, mis ne oli kuvannu jotain kotivideoo ja sit siel videol aina tapahtuu jotain tyyliin et ovi menee itestään kiinni tai valot sammuu etc.

23.12 mun vanhempi hostsisko tuli kotiin =) sen piti tulla 22.12 mut sen auto oli hajonnu matkalla ja sen piti nukkuu jossain. Sit meil oli kans sen joulunäytelmän kenraali ja syötiin illalla makaroonilaatikkoa =)

24.12 päivällä käytiin serkuilla syömässä, koska mun hostäiti oli töissä ja kukaan ei jaksanu kokata =D illalla oli hostisovanhemmat meiän luona ja sit mun nuorempi hostsisko tuli kans vaik se oli alunperin sanonu et se on töissä, mut se yllätti meiät. Syötiin vaan, huom ruokana oli makkaraa ja perunasalaattii, siis iltaruokana jouluna !

klo.22.00 alko kirkossa sit se meiän näytelmä ja se meni aika hyvin, paitsi et ne unohti välillä repliikit (siis toki muistin ite kaiken) ja nauroin niin paljon välillä, tai siis ei se yleisö voinu tietää miten hauskaa se oli, mut ku ne unohti aina ne samat kohat niinku harjotuksissaki ja sit ne puhu välillä toistensa päälle tai sano jotain väärin =DD mul oli ainaki hauskaa. Olin ite enkeli ja mul oli oikeestaan vaan 7 lausetta tai jotain sellasta.

25.12 oltiin koko päivä hostisovanhemmilla kaikkien serkkujen ja tätien ja setien kaa. Tai no aamulla oltiin hostisän ja -siskon kaa sellasessa lintujutussa, sit osallistuttiin arpajaisiin. Voitin ite vaan kananmunia =( mut mun sisko ja isä voitti yhteensä 2 kyyhkystä, kanan ja kukon. Sit se kukko oli niin iso ettei se mahtunu mihinkää laatikkoon ni se piti kantaa kädessä. Onneks mun hostisoisä tuli meiän kyydillä koska muuten MÄ olisin joutunu kantaa sitä kukkoo! Koska mun sisko ajo ja mut hostisällä on nyt vaan yks käsi käytössä, koska sil on sellanen kipsijuttu, selitän lopussa mitä se on tehny.

Syötiin sit kahentoista aikaan yhessä, käytii uudestaan siel lintujutussa porukalla, sit juotiin kahvit kolmen aikaan, pelattiin lautapelii 2 tuntii, syötiin iltaruoka yhessä, pelattiin sitä samaa pelii viel 2 tuntii (voitin!) ja sit joskus kymmenen aikaan kaikki lähti kotiin, eli oltiin siis koko päivä yhessä.

Tänään en tiiä mitä teen =D

Niiin siis mun hostisä loukkas sen käden ku se pilkko puita. Niil on sellanen kone joka on niinku pöytä ja sit siin keskel pyörii terä. Se oli sit onnistunu sen kämmenselällä sitä terää koskettaa ja siin oli vaurioitunu joku jänne ja se jouduttiin leikkaa. Mut siis ei mitään vakavaa ja nyt se saa huomenna ottaa sen sidekipsijutun pois.