Oon 16-vuotias ja lukiossa. Vaihtoon lähtemisestä kiinnostuin jo varmaan 2 vuotta sitten, mutta vasta n.8-9 kuukautta sitten laitoin hakemuksen ja sain kutsun haastatteluun. Vähitellen tää alkaa tuntuu aina vaan todellisemmalta.

Oon lähössä Saksaan vaihtoon ja oon tosi innoissani! Toki oisin voinu lähtee kauemmas ja alkuperäisenä haaveena oli lähtee USA:an, mutta sitä pohdittuani totesin että hyödyn enemmän saksan opiskelusta. Ja oon tyytyväinen mun päätökseen (: katotaan mitkä on fiilikset kun koulut alkaa siellä enkä tajua enää mistään mitään.

Lähtö on joko 3.8 tai 4.8 ja koulu alkaa siellä jo 6.8, mikä ärsyttää mua tosi paljon koska Suomessa kesäloma jatkuu vielä melkeen 2 viikkoa. Mutta siis tää paikka mihin meen on tosi pieni, siel asuu vaan 1500 henkee. Meen itseasiassa Itä-Saksaan aika lähelle Leipzigiä. Mun isäntäperhe vaikuttaa tosi mukavalta, paitsi ne ei kai puhu englantia. Toisaalta se on tosi hyvä mulle, koska sillon mun on pakko käyttää ainakin kotona saksaa. Voin sanoo suoraan että se eka kuukausi tulee olee mulle tosi vaikee, en tuu ymmärtää ihmisten puheesta muuta kuin muutamia sanoja (saksalaiset puhuu viel aika nopeesti). Mut uskon (ja toivon) sen helpottuvan ekan kuukauden jälkeen.

Olin just eilen meiän järjestön valmennustilaisuudessa ja sieltä sain tän idean pitää blogia. Tää toivottavasti helpottaa mun vuotta. Ei tarvii olla niin paljon yhteydes kaikkiin sukulaisiin ja kavereihin, koska ne voi tulla lukee mun kuulumiset täältä (= katotaan et miten hyvin tää tulee toteutuu..