Eli siis ensimmäinen lomaviikko loppuu huomenna =( ens viikosta pitäs tulla jo mielenkiintosempi, on vähän enemmän tekemistä! Ja sit alkaa koulu jo ja mua ei huvittas yhtään.

Ajattelin kertoo et mitä kaikkii pääsiäisperinteitä täällä on tai siis mun hostperheen perinteistä enemmänkin. Nää polttaa pääsiäiskokkoa, en oo koskaan kuullukaan tommosesta, mut ilmeisesti ne polttelee kokkoja jossain päin Suomeaki. Olin torstaina illalla kattoo semmosta kokkoo, tai siis oikeestaan se oli silleen et ihmiset juo ja juttelee toistensa kaa siin tulen lähellä, koska siin on lämmin. Mut se oli oikeestaan ihan kiva, ei ainakaa ollu kylmä. Mut se oli semmosessa kylässä se kokko ja siel ei ollu niin paljoo ihmisii ni eipä ollu sit paljoo tuttujakaan.

Perjantaina olin illalla ulkona mun hostserkun ja sen jonku tuttujen kaa, tällä kertaa se porukka oliki sit vähän oudompaa, niiden jutut oli oikeesti tosi omituisii. Sit se eka baari missä me oltiin oli tupakoitsijoille ja kukaan meistä ei polttanu, en oikeen tajunnu et miks me oltiin siellä ja sit vaihdettiin paikkaa semmoseen johonki mummoravintolaan, mut viivyttiin siellä ehkä puol tuntii ja sit ajettiin kotiin. Mut oli toiki parempi ku kotona istuminen, paitsi että mun laukku haisee ihan savulle.

Tänään olin Erfortissa ! Ei me siellä paljoa tehty, yhen mun kaverin joku kaveri yliopistolta asuu siellä lähellä ni se näytti meille sit vähän paikkoja. Mut siis oikeestaan käveltiin vaan sen vanhan kaupungin läpi ja sit oltiin semmosessa huvipuistossa joka on siellä nyt tän viikonlopun ja sit käytiin kans tuomiokirkossa. Ja sit sen jälkeen menin mun hostserkun kanssa sen toisille isovanhemmille grillaamaan, en tunne niitä kauheen hyvin ja osaa niistä en ollu koskaan nähnykkään koska ne ei oikeestaan oo sukua mun hostperheelle, mut se oli ihan kiva nähä vähän uusiaki ihmisiä ja siis ne oli kans tosi mukavia. Mut meinasin oikeesti tos lopussa nukahtaa, nyt ku oon kotona ni ei väsyttäkään enää niin paljoo.

Huomenna kahvit ja iltaruoka hostisovanhempien luona, jonne tulee kaikki tädit, sedät ja serkut. En oikeestaan yhtään jaksais istuu niiden ihmisten kaa niin kauan, mut kyl mä ehkä kestän. Se on vaan jotenki niin puuduttavaa istuu niiden kaa yli 6 tuntii ja oikeestaan vaan syödä tai jutella. Ja mulla ei oo niin hirveesti juteltavaa suurimman osan kanssa että siitä tulee varmasti ihan mukavaa. 

Saksassa nää antaa lahjoja pääsiäisenä, siis ihan muutaki ku pelkkiä suklaamunia, en oo koskaan kuullukaan pääsiäislahjoista. Nää piilottaa ne lahjat jonnekin ja niitä pitää etsii jne. Ja pääasiassa vanhemmat ostaa lapsilleen, mut sit jotku lapsetki ostaa vanhemmilleen ja suurin osa sisaruksista ei esim osta toisilleen mut sit taas jotku tekee niinki. Tosi outoo.

On kiva ku en voi ees nukkuu lomalla pitkään mun hostvaarin takia. Nukun siis kellarissa ja täs vieressä on se huone jossa se takka on, joka siis lämmittää koko talon. Viimeistään puol yheksän tulee se mun hostvaari ja alkaa puhdistaa sitä takkaa niin kovalla äänellä et mun on oikeesti pakko herätä ja sit se ei ees sytytä sitä takkaa, se vaan puhdistaa sen. Eli kun nousen sängystä ni täällä on tosi kylmä (siis se takka on niinku keskuslämmitys ja lämmittää kans veden). No tänää nousin sit aikasin sängystä, jo 9, normaalisti yritän ees nukkuu vähän pidempään. Sit joskus 10 jälkeen menin suihkuun ja oli tosi ihanaa ku sieltä tuli vaan ihan jääkylmää vettä mut mun oli pakko pestä hiukset eikä mulla ollu aikaa oottaa et se vesi lämpenis. Syynä oli se ettei kukaan ollu tehny tulta. Ja mua oikeesti ärsyttää niin paljon herätä sen takia et joku puhdistaa sitä takkaa mut ei viitti tehä sinne tulta !!!!!!!!!!!!!!!!!! Oikeesti suomeks sanottuna mua vituttaa sen tässä lomalla. Mut sillon ku mulla on koulua ni mun hostvaari onki sit jo kuudelta hereillä puhdistelemassa sitä takkaa ja herättämässä mua. En oikeesta tajuu mikä sen ongelma on !! Ja jos sille sanoo, ni sit se tulee viel aikasemmin puhdistaa takkaa. Se ottaa oikeesti päähän ku joka aamu herään ekan kerran puol kasi, tokan kerran puol ysi ja sit viimeistään 10 luovutan ku en voi enää nukkua. Mulle riittäis jos voisin nukkuu ysiin tai puol 10 asti silleen kerralla, mut oon niin väsyny ku joudun olee siinä välillä hereillä.