Eli olin nyt sunnuntaista perjantaihin lomailee Saksin Sveitsissä, mut siis ihan Saksassa, vaeltelee ja silleen kaikkee kivaa. Meiän asunto oli sen kylän (Königstein) korkeimmalla kohdalla. Oli ihan kiva aina kiivetä sinne, se oli oikeesti IHAN tuskaa. Ei semmonen ylämäki silleen paha oo, mut ku se oli viel niin pitkä matka ja koko ajan niin jyrkkää.

Tultiin sunnuntaina ja käytiin sit ennen sinne asunnolle menoo kattoo jotain jyrkännejuttui (vaeltaa) enkä ollu varautunu et mun pitää jo ennen asunnolle menoo kävellä niin paljon ni mul oli huonot kengät jalassa ja mun jalat on vieläki vähän kipeet. Sit käytiin sielt asunnolta kans siel kylässä kattoo ja sit piti kiipee takas ja olin jo kuollu. Maanantaina käveltiin semmonen 3 km reitti vuorelle, eli 3 km jyrkkää nousua, joko portaita tai sit semmosta hirveetä mäkee. Ja sit viel takas toista reittii joka oli vähän pidempi ku 3 km ja sit viel se kauhee mäki ylös asunnolle, koska ei oltu autolla, ja sit olinki jo aika loppu.

Tiistaina oltiin Prahassa ja sää oli onneks aika hyvä, aurinkoki tuli välillä esiin. Tai siis ku viime viikosta lähtien tääl on ollu tosi kylmä. Ajettiin bussilla Prahaan, semmonen turistimatkajuttu ja kierrettiin sit kaupungin läpi.

Keskiviikkona oltiin Dresdenissä ja sato koko päivän. Siis ihan koko päivän. Käveltiin vaan siel kaupungilla ja olin ihan märkä. Mun hostisän täti näytti meille paikkoi ja kerto kaikkee, mut vaan lyhyesti sen sään takii.

Torstaina en jaksanu lähtee vaeltaa mun hostvanhempien kaa ni jäin sinne asuntoon ja kävin sit kans kävelee siel sit vähä, sää oli onneks vähän parempi. Perjantaina sato taas ja lähettiin jo sit aikasin kotiin, hostvanhemmat olis halunnu viel semmoselle toiselle vuorelle vaeltaa, mut sää pelasti mut. Käytiin vaan sit DDR-museossa ja ajettiin kotiin.

Katottiin sit perjantaina illalla Hassut hurjat hirviöt, se lastenelokuva, mitä en kyl lapsille suosittelis. Se oli oikeesti jotenki tosi pelottava ja ahistava ja surullinen ja oisin lapsena saanu traumoi ku olisin kattonu jotain tollasta. Mut elokuvana se oli hyvä, vaan vähän vanhemmille. Ja olin pyörällä kaverin luona ja ku lähin kotiin sit joskus 11 aikaan ni semmose risteykses meinas kaks autoo törmätä, koska se toinen ajo ihan liian kovaa, mut siis mä katon siin suu auki. Onneks ne ei törmänny, en ois tienny mitä mun pitäs tehä jos ois viel joku onnettomuus tapahtunu. Ajoin sit vaan nopeesti kotiin ettei mitään muuta ehtiny tapahtuu.

Eilen grillattiin =) teemailta ja teemana oli villi länsi =D osalla oli semmoset hatut päässä mut siis grillattiin ihan normaalii ruokaa ja sillee ettei siin illassa ollu sinänsä mitää ihmeellistä, istuttiin vaan aika pitkään tulen vieressä ku illalla tuli sit vähän kylmä. Mut oli kivaa.

Tänään ja huomenna vielä lomaa enkä jaksais mennä kouluun !

Ps. olis kiva opiskella Dresdenis.