Eli siis mulla ei ollukaan englantii viel tänään, mut onneks on sentään huomenna. Ja siis joo mun perheellä on netti (tosi hidas) ja joku vanha kone. Kävin tänään facebookissa mut se kone oli niin hidas etten ehtiny tekee mitään muuta. Mut kirjotan näitä blogeja silleen mun koneelle ja siirrän muistitikulle ja sit kopioin ne myöhemmin tänne (tääl voi vaihtaa päivämäärää ja aikaa niin et voisin laittaa et oisin vaik kirjottanu ne viime vuonna, et älkää ihmetelkö jos joskus syyskuun puolesvälissä ilmestyy viel jotain elokuun kirjotuksii).

Nyt ootan vaan sitä enkun tuntia. Fysiikasta tajusin tänään jotain, koska oltiin käyty ne asiat vikassa kursissa Suomessa.
Mut sit se ope saneli läksyn ja sit en enää tajunnu yhtään mitään. Se puhu viel niin nopeesti.

Ja oon todennu et saksalaiset ei todellakaan osaa englantii. Suurin osa maikoista ei puhu ollenkaan englantii. En tiiä kauan noi oppilaat on englantii opiskellu mut se kuulostaa ihan hirveeltä, mut oon kyl onnellinen et ne osaa ees sen vähän mitä osaa koska sit ne pystyy selittää ees jotain asioita mulle.

Mulla on lukkarissa sekä kuvista, että musiikkia. Vihaan kumpiakin. En osaa laulaa enkä soittaa mut mun luokanopettaja aatteli et se on hyvä tapa oppia kieltä. Kuvista mulla on varmaan siks ettei siihen saatu mitään muuta ainetta.. Sanoin sit mun vieressä istuvalle pojalle et vihaan kuvista, se kerto sen sit sille kuvismaikalle. Kiitin sitä sit vaan. Mut hei oikeesti, piirrettiin kolmiulotteisii pyykkipoikii. =D

Kuvistunneilla istun yhen pojan vieressä ja mun takana istuu kaks sen kaverii. Ne on oikeesti tosi tyhmii. Ne luulee varmaan etten tajuu yhtään mitään mitä ne sanoo. Puhuu ihan normaalisti saksaks jotain Suomesta tai mitenköhän jokin sanotaan suomeks/englanniks ja kaikkee vastaavaa. Ei nyt hirveen vaikee oo tajuu et ne puhuu musta, pitäs olla tosi tyhmä ettei tajuis.
Mut nauran vaan niille (:

 

Mut oikeesti ne on liian innoissaan musta. En tykkää siitä et mua seurataan koko ajan tai joku on koko ajan kyselemässä jotain jne. Tarviin välillä omaa tilaa, vähän ees rauhaa, koska ne on niin äänekkäitä. Sit jos oon vaan hiljaa ja jäädyn tuijottaa vaik tunnilla jotain kohtaa (näin tapahtuu usein) ni sit joku kysyy et miks näytän niin vihaselta? Sanon sit vaan et ich bin müde (=väsynyt).

Eka kestin viikon äänekkäitä amerikkalaisii, kanadalaisii ja australialaista (oikeesti mul on ikävä niitä, koska ne oli tosi kivoi), mut niitä sentään ymmärsin, tiesin mitä ne sanoo. Nyt joudun kestää äänekkäitä saksalaisii.

No jaa pääsen parin viikon päästä matkustaa Kölniin tapaa vaihtareita. Matkustan luultavasti samaa matkaa sen ärsyttävän (ei se oikeesti oo niin ärsyttävä) puoliks saksalaisen amerikkalaispojan kaa. Hostäiti soitti tänään sen hostperheelle ja ne oli silleen et kyl se luultavasti käy, mut se poika ei ollu sillon paikalla.