YO-juhlat on lauantaina ja meillä ei oo tehty mitää!! Isi on ollu työmatkoilla ja tuli eilen Kiinasta ja nyt pitäs alottaa sit suursiivous ja pihatalkoot (hyvä et alotetaan ajoissa..). Meiän talo on aika räjähtäny tällä hetkellä et seuraavat 2 päivää tulee olee rankat. Sentään mulla on mekko ja kahet kengät =D lakin hankin onneks jo pari viikkoo sitten, kynnet on laitettu ja kaverit tulee hoitaa hiukset ja meikit. Juomat saatiin eilen Virosta. Kakku on tilattu ja suolaset ruuat pitäs tehä (se on jääny vähän niinku isin vastuulle koska oon surkee keittiössä..). Tuoleja pitää koota vielä ja pihalle hankkii varjo (pihalla tuskin ollaan koska täällä vissiin sataa kaatamalla !) ja terassin aidat pitää pystyttää. Eteinen, mun huone, olkkari ja veljen huone kaipaa kunnon siivousta.

Et joo tekemistä riittäs ja mä istun koneella. Tuli tarve kirjottaa joten päätin päivittää tätä blogia :)

TKK:n pääsykokeet on nyt ohi. Eilen oli matikka ja tänään kemia. Matikka, jota en lukenu, meni odotettua paremmin. Kemma, johon panostin, meni huonosti. Jotenki kaikki tiedot katos mun päästä kun sain sen paperin eteeni ja aloin suunnittelee melkeen heti mun välivuottani. Toivon et se oli muillekin yhtä vaikee ja pisterajat laskis, jolloin mulla olis vielä mahollisuudet päästä ees jollekin linjalle. 2 viikon päästä on vielä Helsingin yliopiston kemian pääsykokeet, niihin voisin vielä lukee et saisin ees paikan jostakin.

Paitsi oon suunnitellu mun välivuoden aika hyvin. Jatkasin syksyllä töitä Prismassa (jossa oon siis ollu kassalla yli vuoden) ja tekisin enemmän tunteja viikossa eli joku 30h/vko. Tienaisin siis rahaa. Keväällä kävisin korottaa kemman ja matikan, joista molemmista tuli c. Ja kirjotusten jälkeen lähtisin viikoksi tai kaheksi Kiinaan, joko yksin tai jonkun kanssa. Voisin tietty myös ettiä töitä ulkomailta (lomakohteista) tai laittaa hakemuksia saksalaisiin yliopistoihin kesäkuun alussa, mutta ulkomailla opiskeleminen  tuntuu niin vaikealta. Pitäs ottaa huomioon raha ja kielitasotestit. Ja oon suunnitellu lähteväni sit vuodeksi Erasmus-vaihtoon Saksaan, kunhan saan sen paikan sieltä TKK:lta.

Jos olisin laittanu kaikki työtodistukset ja vaihtotodistuksen Mikkelin kauppikseen, sieltä olis ehkä ollu mahollisuus saada paikka. Hain sinne eka puoliks läpällä ku se vaikutti kuiteski mielenkiintoselta vaikka oonki enemmän kiinnostunut teknillisistä aloista. Mutta päätinki nyt olla lähettämättä todistuksia ees sinne, koska mä en haluu muuttaa Mikkeliin. Se ei yhtään houkuttele. Mulla ei oo mitään pienempiä kaupunkeja vastaan, mut mä en haluu lähtee täältä pääkaupunkiseudulta, koska mun koko elämä on täällä. Tiiän että löytäsin kyllä kavereita ja varmaan se olisi mielenkiintonen kokemus, mutta kun alakaan ei hirveesti kiinnosta ni ei ois mitään järkee muuttaa vuodeks sinne asti. Jos kyseessä olis joku teknillinen ala ni olisin harkinnu. Toisaalta en laittanu hakemusta ees Tampereen teknilliseen yliopistoon, koska en haluis muuttaa sinnekään.

Nyt voisin lähtee ulkoilee koiran kaa ja siivoo olohuonetta !!