Mua pelottaa toi Saksan yo-koe! A-saksassa on kaikkein kovimmat pisterajat ja kaikki ajattelee että saan L, mikä on teoriassa melkein mahdotonta, koska tuun kumminkin menettämään muutamia pisteitä kuuntelussa, rakenteissa sekä tekstissä. Tietenkin tavoitteena on ylittää itteni, mutta en tiedä onko musta siihen.

Oon nyt alkanut miettimään Saksassa opiskelua. Haluaisin opiskella Dresdenissä, Hampurissa, Frankfurtissa tai Leipzigissa. Uskoisin kyllä pystyväni siihen, siis opiskelemaan saksaksi, mutta ongelmana on kielikokeet joita saksalaiset yliopistot vaatii.. Pääkaupunkiseudulla ainoa mahdollisuus olisi tehdä ne kielikokeet Goethe Instituutin kautta, sieltä sanottiin että kokeeseen osallistujan pitäisi osata puhua saksaa ihan kuin äidinkieltään, mihin en todellakaan pysty enkä usko kovinkaan monen muunkaan vaihtarin pystyvän. Toki osaan puhua saksaa tai ainakin osaan puhua sellasella murteella että se kuulostaa oikealta saksalta, mutta se ei tarkota että pystyisin läpäisemään jotkut suulliset kokeet mitä tuolla järjestetään. Ja noi kokeet on KALLIITA ja mua pelottaa että jos en pääsekään läpi ja joutusin uusimaan ja maksamaan taas hirveen hinnan.

Toinen mahdollisuus olis semmonen Sprach Diplom -kurssi mitä järjestetään joissain lukioissa, mutta ei tietenkään meidän koulussa ja muissa kouluissa järjestettävät kurssit on ihan tyhmiin aikoihin, enkä pysty olemaan koulusta poissa sillon. Eli ihan tyhmää.

Mut parasta on että enää 2 viikkoa ni lähen Saksaan! Meen sinne hiihtolomaksi =) siis mun perheen luokse asumaan. Katotaan mitä siitäkin viikosta tulee ku kaikki muut on töissä ja koulussa, mutta meenkin sinne lukemaan saksaa. Mut jeejee! 

Ja sit kesäkuuksi on varattu viikon loma Sunny beachille kavereiden kanssa ! Siitäkin iloitsen vaikka siihen onkin tosi pitkä aika! Mutta silti jes! Maanantaihin mennessä pitää maksaa varausmaksu ja sit se onkin oikeesti varmaa. Tyhmää on vaan se että mennään pakettimatkalle, mutta hyvä siinä on kuitenkin se ettei tarvinnu ruveta säätämään hotellien ja lentojen kanssa. Alunperin haluttiin Barcelonaan, jotenki päätettiin kuitenkin lähtee Bulgariaan, varmaa hintataso tai joku tollanen vaikutti (halutaan vaan päästä ottamaan aurinkoa ja juhlimaan..). Meiän hotelli on kuitenkin tosi kivan olonen ja se on saanu neljä tähtee sen matkatoimiston luokittelussa, en tiedä voiko siihen luottaa, mutta kuvat on ainakin tosi nättei (heh). Oon vaan niin innoissani tosta!

Huomenna on työhaastattelu ja oon jo aika epätoivonen tän työnhaun suhteen, oon nimittäin aika auki tällä hetkellä ja en kehtaa pyytää rahaa mun vanhemmilta. Ne kuitenkin olettaa et olisin sen verran aikuinen etten tarvitsisi niiltä enää mitään viikkorahaa etc. Nyt mulla onkin tasan 50 euroa tilillä, mikä toivottavasti on siellä vielä viikonlopunkin jälkeen. Toivon niiiiiiiiin pääseväni töihin, koska oikeesti tarvitsen sitä. On mulla vielä satanen säästössä mut se on sitä hiihtolomaa varten (tää kuulostaa oikeesti tosi säälittävältä, mut tienasin viimeksi rahaa ennen joulua ja siitä on kuitenkin jo aika monta viikkoa eikä sillonkaan tullut paljoakaan palkkaa eli oon köyhä lukiolainen joka ei saa mitään tukia.).

Eipä tässä muuta, päätin tulla tänne näin pitkästä aikaa vähän päivittämään. (Oikeesti mulla on nyt koeviikko ja huomenna ruotsin koe, enkä jaksa lukea.)